لوکاسفیلم در تاریخ 20 ژوئن با اعلام ناگهانی مبنی بر اینکه بیش از 4 ماه از زمان تولید ، کارگردانان فیل لرد و کریستوفر میلر در حال ترک فیلم گلچین جوان هان سولو استودیوی استودیو ، طرفداران جنگ ستارگان را متحیر کردند. این توطئه به سرعت ضعیف تر شد به عنوان گزارش ها مبنی بر اینکه این زوج در واقع به دلیل درگیری با کاتلین کندی ، رئیس جمهور لوکاسفیلم و فیلمنامه نویس لارنس کاسدان اخراج شدند.

با حضور رون هوارد ، کارگردان برنده اسکار که اکنون در راس این پروژه است ، و جزئیات مربوط به تولید دردناک لرد و میلر هنوز فریبنده است ، در اینجا نگاهی به آنچه که واقعاً در پشت صحنه فیلم جوان هان سولو افتاده است ، آمده است.

لرد و میلر می دانستند که چگونه می خواهند کارها را اداره کنند
گتی ایماژ

کاتلین کندی ، رئیس جمهور لوکاسفیلم ، برای جدیدترین فیلمهای جنگ ستارگان کارگردانان با تجربه کمتری را استخدام کرده است ، با اینکه Monster's Gareth Edvard موفق به بدست آوردن حاشیه های Rogue One و Loan Rian Johnson ، مسئول The Last Jedi شد. حتی کالین Trevorrow اپیزود IX که هم اکنون تجربه بازی در فیلم Jurassic World را تجربه کرده است ، قبل از این ویژگی توجه کندی را به خاطر کار خود در زمینه ایمنی ایندی گارانتی جلب نکرد.

مانند کارگردان The Force Awakens J.J. آبرامز ، لرد و میلر متناسب با این قالب نیستند. این دو سالها در فیلم و تلویزیون کار کرده اند و ده ها اعتبار برای نام آنها از جمله بازدیدهای بزرگ مانند Cloudy با Chans of Meatballs ، فیلم Lego ، و حق رای دادن به 21 Jump Street به دست آورده اند. بر خلاف برخی از مدیران قبلی فرنچایز ، این زوج تجربه ای با بودجه های بزرگ و خواص شناخته شده داشتند و طبق گفته ها این امر انتظارات خاصی را در مورد کنترل خود بر روی مجموعه می داد.

منابع گفته اند که کندی درگیر این کار بود و با نحوه تعامل کارگردانان با بازیگران و خدمه و ایجاد یک "برخورد فرهنگی" از روز اول مخالف بود - همانطور که یکی از منابع گفته است: "او حتی از روشی که آنها هم ترسیم نکردند خوشش آمد. جوراب آنها این اختلافات ظاهرا با گذشت زمان تشدید شد و در نهایت منجر به وقفه شد.

این گزارش ها با وجود این ، از سبک تولید کندی دفاع شده است که توسط آخرین کارگردانی جدی جانسون ، که به صدای توئیت یک هوادار درباره اخراج پاسخ داد ، با اصرار اینکه وی "به همان اندازه کنترل خلاقانه ای را برای TLJ داشت ، که من تا به حال در هر یک از فیلم های خودم داشته ام. " به عبارت دیگر ، این ممکن است یک برخورد فرهنگی قدیمی باشد ، نه اینکه یک مورد خرد باشد ، به عبارت دیگر.

استودیو نمی خواست کمدی همه کاره باشد

در اعلامیه رسمی درباره کارگردانی لرد و میلر به کارگردانی فیلم هان سولو ، هر دو کندی و فیلمنامه نویسان لارنس کسدان از شوخ طبعی این زوج به عنوان یکی از دلایل انتخاب آنها برای این پروژه اشاره کردند. با این حال ، همانطور که معلوم است ، تمرکز بر کمدی ممکن بود همان چیزی باشد که سرنوشت دوقلوی را مهر و موم کرد.

براساس گفته های یک شخص نامشخص که درگیر تولید است ، این دوئه ایده های متفاوتی در مورد شخصیت هان سولو داشت. این منبع گفت: "مردم باید بدانند که هان سولو شخصیت کمدی نیست." "او طعنه آمیز و خودخواه است." منبع دیگری گمان می برد که این زوج احساس می کنند که برای ساختن یک کمدی استخدام شده اند ، در حالی که لوکاسفیلم فقط می خواهد یک تماس کمدی داشته باشد.

با شروع روزانه ، این اختلاف نظر درمورد جهت ، بیشتر برای Lucasfilm نگران کننده تر شد ، با اعدام های مصمم به اطمینان از اینکه این فیلم خیلی از سبک خانه فاصله نگرفته است.

لرد و میلر اجازه بداهه های زیادی را دادند

این واقعیت حتی با این واقعیت تشدید شد که طبق گزارش ها ، کارگردانان بداهه نوازی در این مجموعه را مجاز و تشویق می کردند. این دقیقاً در هالیوود غیر معمولی نیست ، اما پیچیده تر هنگام کار در حماسه های حماسه مانند جنگ ستارگان ، که برای اطمینان از تداوم با سایر اقساط ، باید هر کلمه ای را جستجو کرد.

لرد و میلر بازیگران بداهه نوازانی را استخدام کردند ، از جمله دونالد گلوور آتلانتا و Flebeag's Phoebe Waller-Bridge ، اما گفته می شود که لوکاسفیلم می خواست این فیلمنامه را نزدیکتر کند - فیلمنامه ای که توسط لارنس کاسدان با حق امتیاز جنگ ستارگان ساخته شده است. Empire Strikes Back. کسدان و کندی سالهاست که با هم کار می کنند و هر دو شایعه شده بودند که از انحرافات ناراضی هستند.

ظاهراً احساسات مختصری در مورد بداهه سازی در مجموعه وجود داشته است. یک منبع گفت: این بداهه ها بیشتر از افزودن کمدی استفاده می شد ، در حالی که کارگردانان آن را راهی برای بیرون آوردن بهترین کار بازیگران می دانستند. یکی دیگر اظهار داشت که در حالی که بداهه برای لرد و میلر در مجموعه های کوچک کار می کردند ، وقتی صدها نفر از خدمه منتظر بودند گفته شود که چه کاری باید انجام شود مانع بیشتر بود.

انحرافات عمده از فیلمنامه
گتی ایماژ

برای بدتر شدن امور ، گزارش ها می گویند که ممکن است انحرافات فیلمنامه فراتر از بداهه نوازی چند سطر باشد. به گفته برخی منابع ، میزان بداهه نوازی و تغییرات فیلمنامه ای که آنها اجازه داده اند ، در واقع داستان را تغییر داده اند - نه بزرگ برای کندی و کسدان. برخی از گزارش ها می گویند که این دوبله فیلم های مختلفی را شامل می شود ، از جمله برخی با بداهه نوازی و برخی دیگر که در تلاش برای سرگرم کردن استودیو به فیلمنامه چسبیده بودند. در هر صورت ، به نظر نمی رسید برای کندی و کسدان کافی باشد.

این تغییرات اساسی گزارش شده است

ly ادامه داد: رابطه بین فیلمسازان و استودیو با ورود روزنامه ها ترشح شد. لوکاسفیلم از لرد و میلر می خواست که سبک خود را به ساختار داستانی که داده می شود اضافه کنند ، در حالی که این دوبله احساس می کرد تغییر فیلم به عهده آنها است. آنها مناسب دیدند

کارگردانان احساس کردند که تحت محدودیت زمان بندی شدید قرار دارند

بنا بر گزارش ها ، لرد و میلر معتقد بودند که زمان کافی برای تکمیل فیلم ندارند ، با این احساس که آنها تحت "محدودیت های شدید برنامه ریزی" قرار گرفته اند و "هرگز از همان ابتدا روزهای کافی برای هر صحنه اختصاص ندادند." این قبل از — J.J در جهان جنگ ستارگان مشکلی بوده است. آبرامز با استودیو درگیر "تلاش جنگ" شد تا آنچه را که گفته می شود تاریخ شروع غیرواقعی تولید برای The Force Awakens باشد ، عقب نشینی کند.

از نظر لرد و میلر ، زمانبندی محکم ظاهرا منجر به این شد که این جفت ارز ادعا می کند کمتر زوایای دوربین و نسخه های مختلف صحنه از آنچه لوکاسفیلم دوست داشت فیلمبرداری کند. بنا بر گزارش ها ، یک روز خاص ، لرد و میلر تا ساعت 1 بعد از ظهر شروع به تیراندازی نکردند و فقط از سه مجموعه دوربین استفاده کردند - در مقایسه با انتظار 12 تا 15 لوکاسفیلم - که به نهایی شدن تصمیم کندی کمک کرد.

کارگردانان غیرمسئول بودند
گتی ایماژ

منابع نزدیک به تولید گفتند که لرد و میلر با وجود تجربه خود ، با بسیاری از انتخاب های سخت کارگردانانی که باید روی فیلم های با بودجه بزرگ بگیرند ، مشکل داشتند. یک منبع گفت: "شما باید خیلی زودتر از آنچه در گذشته عادت کرده اند تصمیم بگیرید." "من نمی دانم که دلیل این دو مورد وجود دارد ، اما آنها تعیین کننده نبودند."

ظاهراً این بی احتیاطی پیوند کارگردانان با تعدادی از اعضای خدمه را تضعیف کرده است و گفته می شود روسای بخش تولید از لوکاسفیلم شکایت دارند. هرچند گفته می شد که این دو گویا پذیرای شکایات است ، اما رویکرد آنها تغییر نکرد - بیشتر باعث شکاف بیشتر فاصله بین کارگردانان ، خدمه و لوکاسفیلم شد.

لوکاسفیلم به دنبال خلبانی نبود
گتی ایماژ

در دهه 1960 ، گروهی از منتقدین فرانسوی "تئوری auteur" را مطرح کردند که استدلال می کند که کارگردان در نهایت نویسنده یک فیلم است. با این حال ، تحت مدل بزرگ امروز بودجه بزرگ ، این موارد کمتر اتفاق می افتد. استودیوها یک تصویر بین المللی برای یک تصویر حق رای دادن نمی خواهند ، آنها می خواهند کسی که بتواند محصولی را به سبک خانه و به موقع و بودجه ارائه دهد.

لرد و میلر مهر و امضای خود را به هر کاری که انجام می دهند ، می رسانند و همین امر منجر به پرداخت پروژه های چپ مرکز مانند فیلم Lego Movie و 21 Jump Street به پرداخت سود سهام عظیم مالی شده است. این زوج حتی در صورتی که براساس یک ویژگی به ظاهر ریسک پذیر باشد ، یک چشم انداز مشخص برای پروژه های خود دارند که با بینندگان طنین انداز می شود.

اگرچه این دو تقاضای زیادی را به وجود آورده است ، اما بنا بر گزارش ، خلاف آنچه لوکسفیلم به دنبال جنگ ستارگان بود ، و باعث شد ران هوارد - عضو حلقه داخلی جورج لوکاس از زمان بازیگری در گرافیتی آمریکایی کارگردان در سال 1973 یک جایگزین جذاب تر.

عدم تمایل به سازش
گتی ایماژ

همه این مسائل می توانستند حل شوند اما طبق گفته ها نه مدیران و نه لوکاسفیلم حاضر به سازش نبودند. به راحتی می توان دریافت که چرا هر دو طرف از کار خود محافظت می کنند. برای لرد و میلر ، فیلم نامهای خود را روی آن نشان می داد و آنها می خواستند آن را به روشی که می خواستند بسازند. برای لوکاسفیلم صدها میلیون دلار در این خط وجود داشت و استودیو برای محافظت از میراث فرنچایز برخوردار بود.

بنا بر گزارش ها ، این عدم تمایل به سازش ، استودیو را عصبانی کرد ، و کندی نگران این بود که اگر لرد و میلر در زمان تولید اصلی به خواسته های شرکت گوش نمی دادند ، این تغییر در روند تغییر شکل نمی گرفت. چیزی که مجبور به بودجه نبودن بود ، باید چیزی بدهد - و قرار نبود استودیو باشد.

تکانه‌های پشت پرده دیگری نیز وجود داشت
گتی ایماژ

بنا بر گزارش ها ، لوکاسفیلم راه های دیگری برای اصلاح این پروژه به دنبال داشت ، از جمله جایگزین کردن سردبیر Macbeth کریس دیکنز با برنده جایزه اسکار ، ویرایشگر مریخی Pietro Scalia به محض انتقال در ماه مه از لندن به جزایر قناری. طبق گزارش ها ، این استودیو یک مربی بازیگر نقش اصلی را برای ماه های آلدن آلبرن ارنریش وارد بازار کرد - اقدامی غیرمعمول که اواخر این روند انجام شد. (مگی کیلی ، که با لرد و میلر در 21 پرش استریت همکاری کرده بود ، به پیشنهاد کارگردانان وارد شد.) با این حال ، هیچ یک از این تغییرات تاثیری را که استودیو در انتظار آن بود نبود.