فیلم جوان هان سولو اولین فیلم جنگ ستارگان نیست که درام کارگردانی گرفتار آن شده است: اولین فیلم گلچین فرانسوی ، Rogue One 2016 ، همچنین دارای سهم نسبتاً خوبی از این موضوعات بود. اگرچه لوکاسفیلم تا حد زیادی به کارگردانی گرت ادواردز نرفت ، تونی گیلروی فیلمنامه نویس شایعه شده بود که نقش مهمی را در بازیهای گسترده فیلم بازی می کند.

همانطور که با پروژه هان سولو ، مبارزاتی بر سر لحن برای لباس Rogue One ، که گفته می شود گسترده است ، مقصر بود. این تغییرات پایان فیلم را تغییر داد و ثابت کرد که لوکاسفیلم حاضر است دلار آمریکا را برای حل مسئله در نظر گرفته شود - از این استودیو 5 میلیون دلار برای کارهای خود به جیلروی پرداخت کرده است.

همه این کار به پایان رسید برای Rogue One ، که یک موفقیت مهم و تجاری بود ، اما درام در پشت صحنه در یک فیلم دوم جنگ ستارگان می تواند نگران کننده باشد. اگرچه به سختی می توان گفت که چه اتفاقی در هر دو فیلم افتاده است ، به همان اندازه دشوار نیست که تعجب کنید که آیا مبارزات بر سر جهت حق رای دادن در نهایت تأثیر منفی بر حق رای دادن خواهد گذاشت.

مدیران حاضر به کنار گذاشتن کنترل نبودند
گتی ایماژ

لوکاسفیلم تجربه همکاری با کارگردانان را دارد ، همانطور که با ادواردز برای Rogue One انجام داد ، اما طبق گفته های لرد و میلر بسیار با تجربه تر حاضر به کنترل این کنترل زیاد نبودند. ظاهراً کندی به دنبال کاسدان بود تا بتواند بازی را برطرف کند اما لرد و میلر هیچ علاقه ای به او نداشتند تا به او اجازه تصاحب بدهد.

مبارزات قدرت به جایی رسید که کسسان به درخواست کندی به مجموعه لندن پرواز کرد ، جایی که طبق گفته های وی در انحرافات لرد و میلر از فیلمنامه و تعداد محدودی از عکس های آنها به پایان رسید. کندی برای تصمیم گیری شدید باقی مانده بود.

ران هوارد تجربه لوکاسفیلم را داشت
گتی ایماژ

در حالی که برخی تصور می کردند که کسدان ، همچنین یک کارگردان با تجربه ، ممکن است پروژه را پس از عزیمت لرد و میلر به عهده بگیرد ، ران هاوارد به پایان رسید و کار را به زمین می اندازد. هوارد انتخابی مطمئن بود و قبلاً با شرکت در Willow 1988 کار کرده بود. این کارگردان پیش از این نیز فاش کرده بود که از وی خواسته شده است که اولین پیش نمایش جنگ ستارگان را با نام Phantom Menace کارگردانی کند.

هوارد همچنین از اسکار خود به همراه اسناد بسیار کمی اعتبار خوبی برخوردار است و او را با نام کافی تجربه کرده تا بازیگران و خدمه خود را مجدداً مورد اطمینان قرار دهد. گزارش ها حتی می گویند که خدمه وقتی شنیدند هوارد چطور دستگیر می شود ، تشویق می شود. هوارد همچنین از حضور در هیئت مدیره بسیار هیجان زده به نظر می رسد — اندکی پس از اعلام این خبر ، وی توئیت کرد که از زمان انتشار اولین فیلم در تاریخ 25 مه 1977 طرفدار حق رای دادن است و افزود: "امیدوارم که از کارهای بزرگی که قبلاً انجام شده است یاری کنم. تحویل قول یک فیلم هان سولو. "

چه کسی اعتبار دریافت می کند؟

این یک وضعیت پیچیده برای انجمن صنفی کارگردان آمریکاست ، که اکنون با تصمیم دشوار تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی با اعتبار کارگردان در فیلم تمام می شود روبرو است. در حالی که لرد و میلر به وضوح ادعایی دارند ، با داشتن فیلمبرداری چوپان نزدیک به 5 ماه ، هوارد نیز نقش بزرگی را ایفا می کند.

DGA دوست ندارد بیش از یک نام را روی یک پروژه بگذارد ، اما آنها برای هدایت تیم هایی مثل لرد و میلر استثنائاتی قائل شده اند. اما قرار دادن سه نام در این مورد می تواند مسئله بزرگی برای اصناف باشد. منابع گفته اند که احتمالاً ماهها طول خواهد کشید تا DGA تصمیم بگیرد ، و اگر از این تصمیم ناراضی باشند ، لرد و میلر قادر به تجدید نظر خواهند بود.

حتی پس از حل مسئله اعتبار ، سوالات همچنان باقی می مانند. آیا لرد و میلر به فیلم برتر دعوت خواهند شد؟ اگر آنها به عنوان کارگردان معرفی شوند ، آیا بازهم نام آنها در این فیلم می خواهند؟ اگر سالها نبود ، احتمال وقوع شلیک آنها ممکن است ماه ها ادامه داشته باشد.

لرد و میلر باید روی پاهای خود فرود بیایند
گتی ایماژ

لرد و میلر در یک پروژه با کیفیت بالا باختند ، اما هواداران نیازی به نگرانی در مورد فرصت های شغلی او ندارند. به احتمال زیاد آنها همچنان در تقاضا باقی خواهند ماند - در واقع ، حتی ممکن است پروژه ای در انتظار آنها باشد.

این زوج پیش از این برای معالجه DC's The Flash کار کرده بودند ، این پروژه مشهور با مشکل که تاکنون دو کارگردان را از آن خود کرده است. اگرچه ممکن است بعد از درگیری با استودیوی عظیم در یک ملک مستقر ، ممکن است آنها علاقه ای نداشته باشند ، این باعث می شود که طرفداران زیادی را خوشحال کنند - و گزارش های تایید نشده ادعا می کنند که آنها قبلاً جلساتی را در مورد این امکان برگزار کرده اند.

تا کنون که پروژه های آینده را تأیید کرد ، این فیلم نامه برای The LEGO Movie Sequel نوشت و قرار است کمدی انیمیشن Netflix دارای امتیاز R با نام Channing Tatum را تولید کند: America's The Motion Picture. آنها همچنین فیلمنامه ای را برای یک فیلم انیمیشن Spider-Man نوشتند که قرار است در دسامبر سال 2018 منتشر شود.

Lucasfilm ممکن است یک مشکل سیستمیک داشته باشد

فیلم جوان هان سولو برای اولین بار در حق رای دادن به سبک مدرن جنگ ستارگان نیست که موضوعاتی را تجربه می کند. جوش ترانک به دنبال فاجعه بار Fantastic Four ، از یک برنامه Spinoff جنگ ستارگان برکنار شد. ادواردز دیدگاه خود را برای Rogue One در اصلاحات جدید تغییر داد. و حتی آبرامز در حین تولید در سریال The Force Awakens مبارزاتی را متحمل شد. برخی معتقدند که لرزش ها می تواند نتیجه یک مشکل سیستمیک در لوک باشد

asfilm ، با نیاز استودیو به کنترل بالقوه تبدیل به یک مسئله بزرگ می شود که با گسترش و اکران فیلم های بیشتر بدتر می شوند.

شایان ذکر است که همه این نظر را ندارند. ریان جانسون ، کارگردان لوپر ، کندی که برای فیلم The Last Jedi انتخاب شده است ، به عنوان نمونه کارگردانی شناخته شده است که موفق شده است تولید خود را تنها با دخالت جزئی از لوکاسفیلم اجرا کند. زمان خواهد گفت که آیا استثناء یا قاعده جانسون است.